14 Eylül 2008 Pazar

Kekten hep kuşku duydum ama..


Glikozla şekerciye yaptırdığım kek. Kovanda 3 gün sonraki hali. Arı solda kekten tarafta. İlk yayın 10 Ocak 2008]

Bu kış glikoz ile yaptığım kekler, arı ölümleri sebebi mi diye hep kuşku duydum. Çünkü kek verilen kovanlar bir süre sonra yiyecek dolu olduğu halde yok oluyorlardı.

Arkadaşımın anlattığı olayda ilginç: "Ocak 2008 de sekiz kovanıma kendi yaptığım keki verdim. Sonra bypass (Kalp) ameliyatı oldum. Bir ay sonra arılarıma baktığımda altı kovan geçmişti. İki kovandada çok az arı kalmıştı. Üstelik verdiğim kekler de pek yenmemişti. Petekler ballarıyla duruyordu." O zaman yutkundum bir şey diyemedim.

Ama 2005 yılında verdiğim keklerden ölen hiç arım olmadı. Düşünüyorum keki çok yaptırmıştım. Bir teneke pamuk balı ile iki çuval şeker kullanılmıştı. Keki tüketmeleri zaman almıştı.

Glikozla yaptığım kekten biraz yedim. Müthiş susadım.

Acaba suya giden arılar geri dönmüyor mu? En sağlamı, kontrol kovanlarına kek vermek ve kovan önüne oturup gideni geleni saymak.

1 yorum:

Arıcı 07 dedi ki...

Cengiz Kardeş Glikoz kullanma.Glikoz arıyı çabuk yıpratıp erken ölümlere sebeb oluyor.Balın yoksa kek yaparken şu metodu kullan.%67 Toz şeker,%33 su.Bu karışımı kaynatıp tatlı şerbeti yapıyorsun.Pudra şekeri Süpervit vitaminle karıştırıp,tatlı şerbeti ile karıyorsun.Çok kaliteli arılarına faydalı sade temiz bir kek.Başka hiçbir madde kullanma.ARICI 07 Antalya